2021 – 2023
Udgivet de tre første bøger i serien om det gode, nærværende børneliv i og omkring Horslunde Landsbyordning. ”Anton starter i førskolegruppe i børnehaven”, ”Iben går i 0.0.” og ”Anton fanger krabber i Kragenæs.”
Bøgerne tager udgangspunkt i børns rettethed, hvilket har den positive virkning, at jeg i processen med at undersøge og skrive bøgerne opdager, hvad børn i virkeligheden er optaget af… En lille spoiler: Børn er ofte ikke optaget af det samme, som vi voksne, der er omkring af dem, er optaget af.
2018 – 2020
Skrevet og udgivet: At være sig bevidst ubevidst – en antologi af tanker, nedskrevet og sendt til Jesper Neumann.
2015 – 2016
Deltagelse i projekt omkring læringsrobotter sammen med Blue Ocean Robotics
10/1-2015
Oplæg på PreBett i London – Poetisk / Skabende Ledelse og et IT projekt
17/6-2014
Oplæg til netværksmøde på cedi.dk om anvendelse af it baseret undervisning.
24/4-2014
Gæstelærer på UCL: Undervisning i IKT i specialpædagogikken. Undervisningen var planlagt som parallelundervisning, jeg stod i Maribo og eleverne var i Jelling.
18/1-2014
Oplæg på Lolland musikskoles pædagogiske dag
Tema: Ny teknologi –bedre indlæring til elever med særlige behov.
24/10-2013
Afholdelse af Workshop på Global Classroom konference.
Tema: En opdagelsesrejse mod fremtidens læring.
9/10-2013
Afholdelse af Workshop på ledelsessamling i Lolland kommune.
Tema: Styr efter effekten.
1/10-2013
Oplæg for EU delegation på NV skolen i Lolland kommune
Tema: Tomorrow’s teaching with virtual media
16/4-2013
Gæstelærer på UCL: Undervisning i IKT i specialpædagogikken
på Odense seminarium.
2013 – 2014
Deltagelse i projekt, videnscenter for anvendt IKT
2012 – 2013
Udvikling af undervisningsportal
Udvikling af et system der understøtter undervisningen og læringen af børn med særlige behov. Udvikling af nye undervisningsmetoder og -midler, der bl.a. støtter og udvikler elevernes eksekutive funktioner.
Reference fra lektor på UCL: Karsten has built a very advanced IT-system for teaching children with special needs. He has achieved very impressing results – motivated children and fine examination results. Karstens pedagogical ideas are really pointing into the future. I have used Karsten as lecturer for my own students in this field of IT combined with teaching children with special needs – and can give him my best recommendations.